Друга неділя великого посту
Перебуваючи в часі великого посту, ідучи дорогою духовного подвигу, для всіх нас є невід'ємною частиною нашого життя очищення для того, щоб підготовити себе до великого свята - Воскресіння Господнього. Розуміючи піст - як стримання, достоїнство людини володіти собою, перемагати зло в самому собі, перемагати свої недобрі звички та пристрасті. Піст є обмеження потреб тіла, щоб віддати більше уваги вищим прагненням душі людської. Дорога, якою ми ідемо в часі чотиридесятниці — це є високий відданий Богові настрій душі, є рішуче відмежування від усього того, що може цей настрій принизити, чи зіпсувати спокусами життя.
В такому високому розумінні піст, дійсно мусить бути необхідним чинником найкращого виховання душі людської, і тому він завжди сполучений з молитвою.
Православне вчення про піст, як засіб до благодатного освітлення, розкривається в спогадах у другу неділю пам'яті Св. Григорія Палами, Архиєпископа Фесалонікійського, чудотворця, який жив у XIV столітті.
Св. Григорій Палама сам подвижник гори Афон, відомий як захисник Православ'я і засуджувач єресі Варлаамія, Келабрійського монаха, який відкидав православне вчення про Благодатне Світло, що освітлює внутрішню людину і деколи відкривається видимо. Приклад видимого відкриття є на горі Фавор і старозавітній Синай. На скликаному, з цього приводу, Соборі в Константинополі в 1341 році Св. Григорій Палама був названий "Сином Божественного Світла", який викрив єретиків і захистив вчення про Світло Божественне, не створене, вічне, яким сяяв Господь на Фаворі, і яким освітлюються подвижники, що сподобляються цього освітлення через молитву і піст.
Шлях молитовного і духовного подвигу ми проходимо кожного року в часі Великого Посту, уповаємо на ласку Божу, прагнучи осягнути освітлення молитвою, постом і іншими подвигами самовідречення. Амінь.
прот. Володимир Зінчишин
Настоятель парафії св. Івана Хрестителя
Портленд, Орегон
| ![]() |
|